13feb - sol, snö och sällskap

Jag ska lätt se på Grease ikväll! Har nyss kommit hem från Romme (vilket var GRYMT jävla kul, skriver kanske om det när jag är piggare) och jag är sådär skönt seg och avslappnad så jag orkar inte med något annat än att se en oseriös film. Jag kollar just nu på You're The One That I Want på utub och damn vad jag önskar att jag var 10 år på nytt, instängd med min ex-bästis på hennes rum och just den låten på repeat för fyrtioelfte gången samma eftermiddag. Vi försökte lära oss dansen, och trots att vi var på ett utrymme av knappt 2 kvadratmeter och trots att jag alltid fick spela Danny så var det en höjdpunkt som aldrig kommer att suddas ut ur mitt minne. Dumt att man är stor nu, det var väldigt längesen jag fick chansen att föreslå för en kompis att vi kunde träna Grease-dansen...

Imorgon är det allahjärtansdag, in case någon skulle ha lyckats missa det. Den senaste veckan har jag kommit fram till att jag har alla orsaker till att precis som de flesta andra tycka att allahjärtansdag är en överskattad och sårande högtid, men jag kan inte. Jag kan inte låta bli att njuta av den mysiga allahjärtansdagstämningen som sprider sig vart man än går, trots att både Carro och jag (och säkert många andra) har dåligt samvete över att vi varit tvungna att dissa varsitt erbjudande. Det är det som är felet; det finns så jäkla mycket att må dåligt över på allahjärtansdag. Men för de flesta (hoppas jag) är det övervägande bra upplevelser, åtminstone från vännerna och familjen. Kärlek , eller i alla fall omtanke, är ju så himla gulligt när allt kommer omkring. Och vem fan älskar inte geléhjärtan?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0